Склад ради старшокласників Ніжинської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 15
Голова Ради старшокласників – Мельничук Анастасія, 11 клас;
Заступник голови Ради старшокласників – Кривицька Анастасія, 10 клас;
Голови центрів:
«Освіти і науки» – Лагодна Валерія, 11 клас;
«Прес-центру» – Куйда Валерія, 11клас;
«Культури та відпочинку» – Жереб Юлія, 11клас;
«Волонтерства» – Проха Анастасія, 10 клас;
«Правопорядку» – Руденко Владислав, 11клас.
Багато цікавих ідей було втілено завдяки учнівському самоврядуванню школи, яку очолює педагог-організатор Дешко Н.Г. та голова Ради старшокласників Анастасія Мельничук. Робота у відділах учнівського самоврядування була спрямована на формування в учнівському колективі таких основних принципів, як: толерантність, самоорганізація, демократичне обговорення рішень, які приймаються, повага до інтересів, достоїнства та думки кожного з учасників навчально-виховного процесу. Члени учнівського самоврядування школи продовжили активно працювати в рядах міського органу молодіжного самоврядування. Активом Ради старшокласників школи були підготовлені та проведені Новорічні привітання для учнів та педагогів.
Проблема, над якою працює Рада старшокласників:
"Виховання творчої особистості"
Обов’язки членів Ради старшокласників:
1. Бути прикладом у навчанні і праці.
2. Захищати інтереси учнів.
3. Організувати роботу центрів у класному колективі.
4. Координувати і контролювати діяльність первинних центрів.
5. Забезпечувати життєдіяльність учнівського самоврядування школи.
6. Організувати підготовку та проведення загально - шкільних заходів, спрямованих на розвиток особистості як суб'єкта життя.
7. Забезпечувати представництво шкільного учнівського самоврядування.
8. Звітувати перед Радою Старшокласників.
Права членів Ради сmаршокласників
1. Брати участь у роботі всіх напрямків дитячого самоврядування
2. Представляти інтереси учнів.
3. Співпрацювати з педагогічним колективом та батьківскою радою.
4. Проводити засідання, приймати рішення і виконувати їх.
5. Давати доручення всім учням і контролювати їх виконання.
Що таке учнівське самоврядування і які його завдання
Сьогодні в більшості шкіл України йде пошук шляхів розвитку учнівського самоврядування. Сучасна школа повинна виробити в кожного учня вміння, звичку активно діяти у розв'язанні найважливіших питань життя країни, свого колективу, навчити дітей формулювати, висловлювати та відстоювати власну думку. Вирішення цього завдання можливе тільки на шляху розвитку учнівського самоврядування.
Учнівське самоврядування - добровільне об'єднання учнів, мета якого - сформувати в дітях почуття господаря школи, класу, вміння співробітничати на принципах партнерства, гласності, демократизму.
Учнівське самоврядування - це:
• метод, організації учнівського колективу, який забезпечує формування відносин, відповідальної залежності в колективі та організаторських якостей окремої особистості;
• складова частина системи педагогічних засобів, оскільки вирішує специфічні завдання єдиного колективу;
• результат педагогічної взаємодії вчительського і учнівського колективів;
• діяльність, яка здійснюється самими дітьми, включаючи постановку мети, її розробку; принцип організації життя .колективу школярів.
Принципи, які лежать в основі учнівського самоврядування школи:
- розширення реальних прав та повноважень органів самоврядування;
- свідомість, самодіяльність та активність учнів;
- доброзичлива вимогливість;
- регулярна почергова змінність виборного активу;
- відповідальність віковим та індивідуальним особливостям учнів;
- конкретизація колективних творчих справ.
Які завдання вирішує учнівське самоврядування:
1. Сприяє навчальній та творчій діяльності учнів.
2. Формує особистість з глибоко усвідомленою громадянською позицією.
3. Забезпечує комплексний виховний вплив на учнів шляхом їх залучення до усвідомленої і систематичної участі у вирішенні важливих питань життя класу та школи.
4. Формує ініціативну, здатну приймати нестандартні рішення, особистість.
5. Забезпечує захист прав та інтересів учнів.
6. Створює широке поле можливостей для самореалізації школярів в конкретних справах.
7. Виховує почуття власної гідності, вчить досягати індивідуальної та суспільної мети.
8. Відвертає дітей від асоціальних форм поведінки